PUBLICITAT
Creació d'una campanya publicitària
Marca: Wallit
El nom de Wallit prové de fusió de la paraula en anglès Wallpaper i la paraula en anglès It. S'ajunten les paraules Wall+it, donant un significat com de "wall it, fes un fons tu, fes una paret tu, posa-li un fons"
Altres opcions eren: Idwally (vindria de I'd Wall It) o Idmage ( I'd Image, Imagination, etc.). Totes ronden per la temàtica de la imatge-fons de pantalla, fent jocs de paraules sempre en anglès.
Producte: App de fons de pantalla i edició de fotos (per a crear fons personalitzats)
Slogan: En quant a l'eslògan vam fer una pluja d'idees: “Si te gusta, crealo”, “Make it like you want”, “Do it with/Just creativity”, “Si lo creas ya existe”, “No lo pidas, crealo”, “Make it your way”, “Make it easy”. Al final vam escollir l'eslògan de "Make it your way". Tots els eslogans estaven pensats de anar amb el tema de la creació, imaginació, etc.
Logotip:
El logotip va ser una de les coses que vam pensar més. Volíem crear un logo que fos simple, agradable a la vista però que també fos modern i concís. Vam pensar quina forma i estil volíem que tingués. Aquí els bocetos inicials:
Inicialment vam pensar fer un logo que fos la inicial del nom (W) i poca cosa més. Però ens va semblar que això era massa simple i molt, molt típic així que vam pensar en altres idees. Vam pensar en crear logos relacionats amb el paper de paret, pintura o altre elements típics per donar-li color i gràcia a una paret. Però ens semblava que aquests logos tenien formes massa remarcades, molt complexes i que cansarien la vista de l'usuari.
En un moment, però, ens va venir al cap una idea -un model- que utilitzar que ajudaria a oferir a les idees que teníem ordre, modernitat i estilització. Vam pensar en els logos LowPoly, és a dir, amb formes geomètriques formades a partir de triangles, rombes i altres elements similars:
Tot i això, aquesta tècnica no quedava gaire bé amb els logos que ja havíem pensat. Vam decidir que faríem un logo LowPoly, però que només fos un cercle, i que es diferenciés per el color i la disposició dels triangles. Vam voler posar el nom a sota -i l'eslogan en petit, per si de cas- per veure que tal quedava:
Vam provar amb diferents colors, i vam tenir molt en compte quina combinació utilitzávem. Al principi, vam pensar en fer dos colors similars i un tercer color complementari, però no quedava gaire bé, així que ens vam quedar utilitzant tres colors similars: Un color brillant i claret per la figura (que era el que atrauria l'atenció), un color més fosc per el nom del producte (que era el que havia de destacar d'entre els colors clars, per tal que es llegís bé) i un últim color una mica més clar per a l'eslogan (que tampoc cal posar-lo, realment; només apareix com a mostra de que pot ser-hi també).
Anunci gràfic:
Per a l'anunci gràfic, volíem simplement utilitzar els mateixos colors que al logo, amb un aspecte, de nou, modern, simple però concís. Vam voler posar, també, els típics icones de "descargar en Google Play/Appstore", ja que era una app.
Vam voler utilitzar un degradat rosa-lila a la zona del text per connectar-ho amb el logo, i també vam afegir-li a l'eslògan una pregunta dirigida cap a l'espectador, de forma que es pogués sentir més proper, identificat, o per captivar la seva atenció. Després vam posar el nom de l'app, Wallit, separat (Wall It.) com si es tractés de la resposta d'aquesta pregunta.
Storyboard:
Spot:
Anàlisi d'un anunci gràfic
Enquadrament: Horitzontal
Tipus de plans: Primer pla; el producte (el pa) es veu de forma frontal i propera.
Situació dels elements: A l'esquerra trobem el producte anunciat i a la dreta hi ha l'eslògan, el logo de la marca i un text en lletra petita.
Colors que hi destaquen: El fons és blau, i totes les lletres són blanques menys la del logo de la marca, que són vermelles. El producte, al ser d'un cert color blanc-groguenc, es pot diferenciar bé del fons.
Eslògan: "El pan hecho con leche"
Situació del text: Tot el text es troba a la part dreta de la imatge; a la part d'adalt, trobem l'eslògan, i a la part de baix, un text en lletra petita que ens diu el percentatge de llet que porta el producte.
Logotip: A la part dreta, entre els dos textos: BIMBO.
Significat que es deriva dels elements que s’observen: Aquest anunci ens presenta unes mans d'un nen (el públic consumidor d'aquest producte, principalment) agafant un tros de pà bimbo (el producte en qüestió) del qual surt llet al partir-lo (representant que el pà bimbo està fet amb llet).
Relació entre imatge i text: El text diu que el pà bimbo és el pà fet amb llet, cosa que es veu al representar el pà bimbo partit deixant sortir llet.
A quin públic s’adreça l’anunci? Tot i que els consumidors són nens, està adreçat a les mares (les que compren el producte als nens). Això es representa col·locant mans de nen petit partint el tros de pa.
Quins valors ens transmet? L'anunci intenta mostrar-nos que el pà bimbo porta llet (cosa que, òbviament, es considera bona, correcta i "natural").
Anàlisi d'un anunci
¿Quién no ha soñado con sentirse como un pez gordo? - Media Markt
PARAULES
Què diuen els textos orals i escrits?
L'anunci està composat principalment per text oral i imatges, i una mica escrit, sobretot per reforçar un nom o una paraula que el text oral ha mencionat abans. L'anunci ens parla de la història de "los peces gordos", on ens expliquen els casos d'alguns dels primers "peces gordos" i que van fer per ser considerats com a tal (la primera balena blava, "Kahrnn" el Neandèrtal, el que va inventar el gest de tocar-se la corbata i l'inventor del gest de donar la mà). Seguidament ens parla de l'aparició del primer "pez gordo" de veritat, Ronaldo el Trampas (claríssima referència a Donald Trump) i la seva història. Finalment diu que no cal fer tot allò que fa un "pez gordo" per ser-ne'n un, perquè pots utilitzar les "Targetes Black".
Les imatges i els textos escrits complementen el text oral, escrivint noms importants o que es volen remarcar o fent bromes/jocs de paraules (com per exemple, quan la veu diu Trigonometria i apareix una imatge de blat seguida de -nometria, o quan diu "gesto de dar la mano con palmadita en la espalda" i apareix una imatge d'una palmera que surt de l'espatlla d'un home, etc.).
IMATGES
Quants plans hi ha?
Tècnicament, no hi ha plans; l'anunci és un punyat de imatges, gifs i algunes que altres paraules col·locades sobre un fons completament negre.
Què expliquen? Què representen?
Totes les imatges complementen el que es diu en el text oral, juntament amb el text. Totes les imatges tenen sentit còmic, amb estils molt diversos (gifs, dibuixos, imatges, etc.) que recorden a les imatges que surten al buscar-les en Google Imágenes. Aquestes imatges s'utilitzen per fer bromes/jocs de paraules, com quan el narrador diu "gesto de dar la mano con palmadita en la espalda" i apareix una imatge d'una palmera que surt de l'espatlla d'un home, o "café tocadito" i surt una mà tocant un cafè normal.
SO
Hi ha música? De quin tipus?
La música és clàssica; no conec el nom de la primera, però crec que és d'Edvard Grieg, és la típica cançó de matinada. La segona també és d'Edvard Grieg, "En la gruta del rei de la muntanya".
Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
Gairebé no hi ha; només quan apareix el Neandèrtal picant una pedra (on s'escolta aquest mateix soroll) i quan "Ronaldo el Trampas" pica l'ullet, que s'escolta un "clic".
Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
La música utilitzada, principalment la segona, està pensada i és molt utilitzada per a fer sentir a l'espectador com si poc a poc ens anéssim adrentant més i més en alguna cosa, cada vegada més ràpid. En aquest anunci no és l'excepció; s'utilitza aquesta cançó quan es comença a parlar de l'origen del primer "pez gordo" de veritat, i poc a poc l'home comença a parlar més ràpid a mesura que avança la peça.
MISSATGE
Quin producte i marca s'anuncien?
Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
A quin públic va dirigit l’anunci?
Marca: Wallit
El nom de Wallit prové de fusió de la paraula en anglès Wallpaper i la paraula en anglès It. S'ajunten les paraules Wall+it, donant un significat com de "wall it, fes un fons tu, fes una paret tu, posa-li un fons"
Altres opcions eren: Idwally (vindria de I'd Wall It) o Idmage ( I'd Image, Imagination, etc.). Totes ronden per la temàtica de la imatge-fons de pantalla, fent jocs de paraules sempre en anglès.
Producte: App de fons de pantalla i edició de fotos (per a crear fons personalitzats)
Slogan: En quant a l'eslògan vam fer una pluja d'idees: “Si te gusta, crealo”, “Make it like you want”, “Do it with/Just creativity”, “Si lo creas ya existe”, “No lo pidas, crealo”, “Make it your way”, “Make it easy”. Al final vam escollir l'eslògan de "Make it your way". Tots els eslogans estaven pensats de anar amb el tema de la creació, imaginació, etc.
Logotip:
El logotip va ser una de les coses que vam pensar més. Volíem crear un logo que fos simple, agradable a la vista però que també fos modern i concís. Vam pensar quina forma i estil volíem que tingués. Aquí els bocetos inicials:
Inicialment vam pensar fer un logo que fos la inicial del nom (W) i poca cosa més. Però ens va semblar que això era massa simple i molt, molt típic així que vam pensar en altres idees. Vam pensar en crear logos relacionats amb el paper de paret, pintura o altre elements típics per donar-li color i gràcia a una paret. Però ens semblava que aquests logos tenien formes massa remarcades, molt complexes i que cansarien la vista de l'usuari.
En un moment, però, ens va venir al cap una idea -un model- que utilitzar que ajudaria a oferir a les idees que teníem ordre, modernitat i estilització. Vam pensar en els logos LowPoly, és a dir, amb formes geomètriques formades a partir de triangles, rombes i altres elements similars:
Tot i això, aquesta tècnica no quedava gaire bé amb els logos que ja havíem pensat. Vam decidir que faríem un logo LowPoly, però que només fos un cercle, i que es diferenciés per el color i la disposició dels triangles. Vam voler posar el nom a sota -i l'eslogan en petit, per si de cas- per veure que tal quedava:
Vam provar amb diferents colors, i vam tenir molt en compte quina combinació utilitzávem. Al principi, vam pensar en fer dos colors similars i un tercer color complementari, però no quedava gaire bé, així que ens vam quedar utilitzant tres colors similars: Un color brillant i claret per la figura (que era el que atrauria l'atenció), un color més fosc per el nom del producte (que era el que havia de destacar d'entre els colors clars, per tal que es llegís bé) i un últim color una mica més clar per a l'eslogan (que tampoc cal posar-lo, realment; només apareix com a mostra de que pot ser-hi també).
Anunci gràfic:
Per a l'anunci gràfic, volíem simplement utilitzar els mateixos colors que al logo, amb un aspecte, de nou, modern, simple però concís. Vam voler posar, també, els típics icones de "descargar en Google Play/Appstore", ja que era una app.
Vam voler utilitzar un degradat rosa-lila a la zona del text per connectar-ho amb el logo, i també vam afegir-li a l'eslògan una pregunta dirigida cap a l'espectador, de forma que es pogués sentir més proper, identificat, o per captivar la seva atenció. Després vam posar el nom de l'app, Wallit, separat (Wall It.) com si es tractés de la resposta d'aquesta pregunta.
Storyboard:
Spot:
Anàlisi d'un anunci gràfic
Enquadrament: Horitzontal
Tipus de plans: Primer pla; el producte (el pa) es veu de forma frontal i propera.
Situació dels elements: A l'esquerra trobem el producte anunciat i a la dreta hi ha l'eslògan, el logo de la marca i un text en lletra petita.
Colors que hi destaquen: El fons és blau, i totes les lletres són blanques menys la del logo de la marca, que són vermelles. El producte, al ser d'un cert color blanc-groguenc, es pot diferenciar bé del fons.
Eslògan: "El pan hecho con leche"
Situació del text: Tot el text es troba a la part dreta de la imatge; a la part d'adalt, trobem l'eslògan, i a la part de baix, un text en lletra petita que ens diu el percentatge de llet que porta el producte.
Logotip: A la part dreta, entre els dos textos: BIMBO.
Significat que es deriva dels elements que s’observen: Aquest anunci ens presenta unes mans d'un nen (el públic consumidor d'aquest producte, principalment) agafant un tros de pà bimbo (el producte en qüestió) del qual surt llet al partir-lo (representant que el pà bimbo està fet amb llet).
Relació entre imatge i text: El text diu que el pà bimbo és el pà fet amb llet, cosa que es veu al representar el pà bimbo partit deixant sortir llet.
A quin públic s’adreça l’anunci? Tot i que els consumidors són nens, està adreçat a les mares (les que compren el producte als nens). Això es representa col·locant mans de nen petit partint el tros de pa.
Quins valors ens transmet? L'anunci intenta mostrar-nos que el pà bimbo porta llet (cosa que, òbviament, es considera bona, correcta i "natural").
Anàlisi d'un anunci
¿Quién no ha soñado con sentirse como un pez gordo? - Media Markt
PARAULES
Què diuen els textos orals i escrits?
L'anunci està composat principalment per text oral i imatges, i una mica escrit, sobretot per reforçar un nom o una paraula que el text oral ha mencionat abans. L'anunci ens parla de la història de "los peces gordos", on ens expliquen els casos d'alguns dels primers "peces gordos" i que van fer per ser considerats com a tal (la primera balena blava, "Kahrnn" el Neandèrtal, el que va inventar el gest de tocar-se la corbata i l'inventor del gest de donar la mà). Seguidament ens parla de l'aparició del primer "pez gordo" de veritat, Ronaldo el Trampas (claríssima referència a Donald Trump) i la seva història. Finalment diu que no cal fer tot allò que fa un "pez gordo" per ser-ne'n un, perquè pots utilitzar les "Targetes Black".
Les imatges i els textos escrits complementen el text oral, escrivint noms importants o que es volen remarcar o fent bromes/jocs de paraules (com per exemple, quan la veu diu Trigonometria i apareix una imatge de blat seguida de -nometria, o quan diu "gesto de dar la mano con palmadita en la espalda" i apareix una imatge d'una palmera que surt de l'espatlla d'un home, etc.).
IMATGES
Quants plans hi ha?
Tècnicament, no hi ha plans; l'anunci és un punyat de imatges, gifs i algunes que altres paraules col·locades sobre un fons completament negre.
Què expliquen? Què representen?
Totes les imatges complementen el que es diu en el text oral, juntament amb el text. Totes les imatges tenen sentit còmic, amb estils molt diversos (gifs, dibuixos, imatges, etc.) que recorden a les imatges que surten al buscar-les en Google Imágenes. Aquestes imatges s'utilitzen per fer bromes/jocs de paraules, com quan el narrador diu "gesto de dar la mano con palmadita en la espalda" i apareix una imatge d'una palmera que surt de l'espatlla d'un home, o "café tocadito" i surt una mà tocant un cafè normal.
SO
Hi ha música? De quin tipus?
La música és clàssica; no conec el nom de la primera, però crec que és d'Edvard Grieg, és la típica cançó de matinada. La segona també és d'Edvard Grieg, "En la gruta del rei de la muntanya".
Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
Gairebé no hi ha; només quan apareix el Neandèrtal picant una pedra (on s'escolta aquest mateix soroll) i quan "Ronaldo el Trampas" pica l'ullet, que s'escolta un "clic".
Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
La música utilitzada, principalment la segona, està pensada i és molt utilitzada per a fer sentir a l'espectador com si poc a poc ens anéssim adrentant més i més en alguna cosa, cada vegada més ràpid. En aquest anunci no és l'excepció; s'utilitza aquesta cançó quan es comença a parlar de l'origen del primer "pez gordo" de veritat, i poc a poc l'home comença a parlar més ràpid a mesura que avança la peça.
MISSATGE
Quin producte i marca s'anuncien?
S'anuncien les noves "Targetes Black" de Media Markt.
Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
En aquest anunci, ens volen transmetre que si obtenim una Targeta Black, serém superiors i més intel·ligents que la resta; serem un "Pez gordo" i no serem tontos (aquesta última frase i tota la idea de ésser més intel·ligent es pot relacionar amb l'eslògan principal de la companyia).
A quin públic va dirigit l’anunci?
Tot i que aniria dirigit a un públic adult (tenint en compte cóm és l'anunci), el seu estil recorda molt a diversos vídeos humorístics de Youtube que imiten l'aspecte de baixa qualitat de les presentacions Power Point (baixa qualitat, gifs, imatges tretes de Google Imatges, etc.) per a joves de 12 a 25 anys, sobretot els que estan més endinstats en la "cultura d'Internet".
Apareix en l’anunci el consumidor de la marca?
No apareix com a tal, però sí que es relaciona tota la idea de "pez gordo" amb aquell consumidor de les Targetes Black, que si proves les Targetes Black et tornaràs un triomfador.
El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
Absolutament no. No només el propi concepte de que si compres Targetes Black és fals, sinó que tota la informació (com per exemple, lo de "Ronaldo el Trampas") ha estat inventada per fer riure de lo boja que és.
Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzadess?
No apareixen persones a l'anunci; només es mencionen. Totes són persones considerades "peces gordos", i són representats com a revolucionaris d'alguna cosa, evidentment falsa i còmica.
Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
L'anunci ven les Tarjetes Black com a elements que et faran un "pez gordo", sí, però també, en un moment de l'anunci diu "bé, d'inventar les Targetes Black, no les hem inventades nosaltres", referenciant, així, l'escàndol de les Tarjetes Black de Bankia i Caja Madrid de fa uns anys, generant una gran polèmica sobre el tema.
Àlbums de Publicitat
Aquesta activitat consistirà en crear un seguit d'àlbums en Google Fotos, de forma similar a com vam fer per la primera activitat (Com Mirem) però de publicitat.
Aquesta activitat serà actualitzada constantment a mesura que em trobi amb nous anuncis de tota mena i els fotografii, separant cada anunci segons com és.
Tot i que al principi hi haurà poques fotos, la meva idea es anar ampliant el repertori tant d'imatges com àlbums, o fins i tot canviar completament la classificació segons el temps.
Ara per ara, els àlbums són:
Grans Rètols
Escaparats
Cartells
No apareix com a tal, però sí que es relaciona tota la idea de "pez gordo" amb aquell consumidor de les Targetes Black, que si proves les Targetes Black et tornaràs un triomfador.
El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
Absolutament no. No només el propi concepte de que si compres Targetes Black és fals, sinó que tota la informació (com per exemple, lo de "Ronaldo el Trampas") ha estat inventada per fer riure de lo boja que és.
Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzadess?
No apareixen persones a l'anunci; només es mencionen. Totes són persones considerades "peces gordos", i són representats com a revolucionaris d'alguna cosa, evidentment falsa i còmica.
Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
L'anunci ven les Tarjetes Black com a elements que et faran un "pez gordo", sí, però també, en un moment de l'anunci diu "bé, d'inventar les Targetes Black, no les hem inventades nosaltres", referenciant, així, l'escàndol de les Tarjetes Black de Bankia i Caja Madrid de fa uns anys, generant una gran polèmica sobre el tema.
Àlbums de Publicitat
Aquesta activitat consistirà en crear un seguit d'àlbums en Google Fotos, de forma similar a com vam fer per la primera activitat (Com Mirem) però de publicitat.
Aquesta activitat serà actualitzada constantment a mesura que em trobi amb nous anuncis de tota mena i els fotografii, separant cada anunci segons com és.
Tot i que al principi hi haurà poques fotos, la meva idea es anar ampliant el repertori tant d'imatges com àlbums, o fins i tot canviar completament la classificació segons el temps.
Ara per ara, els àlbums són:
Grans Rètols
Escaparats
Cartells
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada